شیراز، خیابان داریوش، پاساژ شهر

۰۹۱۷-۴۰۸ ۳۱۷۱
0

سامسونگ شیائومی یا هواوی بلاخره کدوم بهتره کدومشو بخرم


 

 

 

سلام دوستان توی این مقاله قصد داریم توضیح کاملی بدیم که بلاخره شما چی بخری بهتره  .بزارید این طور شروع کنیم شما هدفتون از خرید گوشی چی هست ،برای بازی ،گوشی می خام برای کارای روزانه ،گوشی می خام با هاش فیلم بگیرم....کدومش اگر چنتا ملاک دارین به هر کدومش چه درصدی می دین با من همراه باشین تا یه برسی خفن و تخصصی داشته باشیم .

 

اول اینکه عرض کنم دید ما فروش کالا نیست ما امروز با دید نقد برسی صحبت می کنیم .

 

همه ی برند های موبایل توی چند مورد ضعیف کار کردنند و توی چند مورد خیلی قوی ببنید به صورت کلی مواردی که باید برسی کنید به چند مورد تقسیم می شوند :

 

1_پردازنده مرگزی 2_مقدار حافظه رم 3_حافظه داخلی 4_دوربین 5_کیفیت ال سی دی 6_ مهم تر از همه قیمت 7_سری ساخت گوشی (ساخت چه کشوری)

 

_به این نکته توجه داشته باشین که همیشه مقایسه باید بین دو گوشی هم رده انجام بدیم نه این که گوشی پرچم دار یک برند و گوشی ضعیف تر برند مقابل .

 

1_پردازنده مرکزی:

 

اول یک نکته مهم :

 

همیشه مهم ترین ملاک برای خرید گوشی باید پردازنده مرکزی هست چرا؟چون که این قسمت مدیر تمام قسمت ها ی دیگرهست و ارتباط مستقیمی با سرعت گوشی و تاریخ های که به روز رسانی برای آن گوشی صادر می شود دارد.

 

 

 

 

به طور کلی چند نوع پردازنده مرکزی برای برند های معروف ساخته می شود:

 

 

شرکت سامسونگ : اکزینوس (Exynos)  و اسنپدارگون (snapdragon)

 

شرکت شیائومی : اسنپدارگون (snapdragon) و مدیاتک (Mediatek)

 

شرکت هواوی : تراشه  های سیلیکون کایرین (Hisilicon Kirin)

 

 

 از نظر رتبه بندی برای این تراشه ها :

 

 

اسنپدارگون (snapdragon)  در رتبه اول

 

اکزینوس (Exynos)  در رتبه دوم

 

سیلیکون کایرین (Hisilicon Kirin) در رتبه سوم

 

مدیاتک (Mediatek) در رتبه چهارم

 

پس تا اینجای کار سامسونگ و شیائومی در گوشی های که با تراشه اسنپدراگون تولید کرده اند در رتبه اول و بعد از آنها شرکت هواوی با تراشه های کایرین قرار می گیرد .می توان گفت یکی از مهم ترین دلایل پایین بود قیمت گوشی های هواوی این است.

 

2_مقدار حافظه رم : مقدار حافظه خیلی مهم است.  اما ارتباط مستقیمی با پردازنده دارد پس همیشه بالا بودن رم (ram) دلیل به بهتر بودن گوشی نیست.

 

 

 

3_حافظه داخلی : معمولا با بالا رفتن حافظه داخلی قیمت افزایش پیدا می کند  .

این فاکتور ثابت در هم گوشی هاست اما دوستانه عرض می کنم استفاده از کارت حافظه راهکار بهتریست چرا که با استفاده زیاد از حافظه داخلی سرعت گوشی پایین می آید.

 

4_ دوربین: جدیدا همه برند ها توجه زیادی به دوربین دارند اما همیشه به عدد دوربین توجه نکید به کیفیت و باز خورد مخاطب ها توجه کنید که در این زمینه به جرعت می توان  گفت شرکت شیائومی نسبت به قیمت محصولات واقعا حرف زیادی برای گفت در دوربین و سخت افزار گوشی دارد

 

 

 

5_قیمت : برسی کلی نشان داده است .سامسونگ قیمت بالا تری در یک کانفیک مشخص نسبت به شیائومی و هواوی دارد. اما میشه گفت شیائومی و سامسونگ جدیدا هر دو از یک پردازنده که اسنپدارگون نام دارد استفاده می کنند اما قیمت سامسونگ بالا تر است و دلیل آن شاید فقط برند بودن سامسونگ است.

 

6-کیفیت تاچ و ال سی دی : معمولا کوشی های که از led استفاده می کنند قیمت بالا تری دارند که سامسونگ به خاطر تکنولوژی خاص که  آمولد (AMOLED) نام دارد استفاده می کند قیمت بالا تری دارد اما توصیه شخصی من این است که خیلی به ال سی دی توجه نکنید چونکه در خیلی از موارد فقط پول اضافی پرداخت می کنید و حقیقت این است که چشم شما قادر به تشخیص خیلی از موارد نیست .

 

 

 

7_سری ساخت :مورد خیلی مهمی است که گوشی شما در چه کشوری ساخته شده چون در آنتن دهی و کیفیت ساخت متفاوت است . تفاوت پک های بسته بندی در گوشی های شیائومی

 

 

 

دیدگاه شما (0)