شیراز، خیابان داریوش، پاساژ شهر

۰۹۱۷-۴۰۸ ۳۱۷۱
0

معرفی تکنولوژی هایپر شارژ شیائومی


  

 

 

"هایپر شارژ" شاهکار جدید شیائومی :

طی سال های اخیر سازندگان تلفن های همراه همواره به دنبال ارتقاء تکنولوژی شارژ گوشی های خود بوده اند. در این میان شرکت چینی شیائومی یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تکنولوژی شارژ بوده. این بار نیز با معرفی تکنولوژی شارژ جدید همه را شگفت زده کرده است. شاید نام Hyper Charge قبلا به گوش‌تان خورده باشد. برند Black Shark  از همین اسم برای نامیدن تکنولوژی شارژ باتری در گوشی‌های گیمینگ خود استفاده می‌کند. اما شیائومی این تکنولوژی را ارتقا داده و طبق ویدئوی منتشر شده، هم‌اکنون توان تکنولوژی Hyper Charge در حالت شارژ سیمی 200 وات بوده و در هنگام شارژ بی‌سیم به 120 وات می‌رسد. به این ترتیب، در حال حاضر رکورد سریع ‌ترین تکنولوژی شارژ باطری ‌های گوشی های هوشمند در دستان شیائومی است. شیائومی در توییتر فیلمی را منتشر کرده که در آن از گوشی Mi 11 Pro که به صورت سفارشی با باتری 4,000 میلی آمپر به جای 5,000 میلی آمپر استفاده کرده و در هر دو صورت بی سیم 120 واتی و با سیم 200 واتی مورد تست قرار گرفت که نتایج فوق العاده ای را به جا گذاشت. شیائومی نشان داده که تکنولوژی شارژ سیمی 200 واتی می تواند باتری 4,000 میلی آمپری را در عرض 8 دقیقه شارژ کند و در نوع بی سیم 120 واتی این زمان به 15 دقیقه افزایش میابد که این موضوع شیائومی را به رکورد دار تکنولوژی شارژ تبدیل کرده است.

 

 

 

 

  

تکنولوژی هایپر شارژ شیائومی  فقط 44 ثانیه زمان نیاز دارد تا باتری را از 0 به 10% برساند و برای آن که این گوشی به 50% درصد شارژ برسد، تنها 3 دقیقه زمان نیاز دارد. در تست شارژ بی سیم 120 واتی تنها در یک دقیقه 10% و در هفت دقیقه به  50% درصد می رسد، در نهایت برای شارژ 100% فقط 15 دقیقه زمان نیاز دارد.

البته این تکنولوژی هنوز در حال تست بوده و به مرحله تولید انبوه نرسیده است و شیائومی خبر دقیقی مبنی بر تاریخ عرضه آن منتشر نکرده است. همچنین طبق آزمایش ها که روی شارژ 120 واتی اوپو انجام شده، گرمای بسیار زیادی را در حین شارژ تولید میکند که باعث آسیب دیدن باطری می شود، پس شارژ فوق سریع شیائومی که با قدت 200 وات گوشی را شارژ میکند، قطعاً گرمای بیشتری را تولید میکند که انتظار میرود شیائومی این مشکل را نیز به زودی بر طرف کند.

دیدگاه شما (0)