شیراز، خیابان داریوش، پاساژ شهر

۰۹۱۷-۴۰۸ ۳۱۷۱
0

مقایسه اسنپ دراگون و مدیا تک


 

مقایسه دو پردازنده اسنپ دراگون (Snapdragon) و مدیا تک (Media Tek)

 

ابتدا به توضیح مختصری در باره این دو تراشه می پردازیم

 

1-اسنپدراگون (Snapdragon) : این پردازنده  توسط یک شرکت فناوری ارتباطی آمریکایی به نام  کوالکام  با نیم قرن سابقه ساخته می شود و در موبایل و تبلت ها و برخی تجهیزات الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع پردازنده در سری های مختلفی ساخته می شود و رقیب سر  سختی برای تراسه شرکت سامسونگ که همان اکزینوس است به حساب می آید به طوری که حتی این شرکت در بعضی ار گوشی های قدرت مند خود از پردازنده اسنپ دراگون استفاده کرده است

 

2-مدیا تک (Media Tek):  شرکت مدیاتک یک شرکت طراح محصولات نیمه‌رسانا برای کاربردهای بی‌سیم، رسانه دیجیتال و پردازنده تایوانی است. دفتر مرکزی مدیاتک در تایوان قرار دارد .

سری های جدید این پردازنده اینترنت G5 را با قیمت بسیار پایین تر از تراشه های دیگر ساپورت می کنند

 

 

تفاوت ها و برتری های این دو تراشه

 

1-فناوری تولید تراشه و هسته‌های پردازشی

 

می‌توان گفت که هردو شرکت کوالکام و مدیاتک برای تولید تراشه‌های خود از هسته‌های پردازشی مشابه‌ای استفاده می‌کنند اما برخلاف مدیاتک، کوالکام همیشه سعی دارد بهترین و سریع‌ترین نوع از این هسته‌ها را به کار بگیرد.به طور مثال کوالکام در تذاشخه های اسنپدراگون 855 و 675 از تکنولوژی خیلی بالاتر و پر سرعت تری استفاده کرده که در مقایسه با مدیا تک در این رده کوالکام پیشتیاز بوده است .

 

2- هسته‌های گرافیکی

 

هسته‌های گرافیکی را می‌توان یکی از بزرگ‌ ترین و مهم‌ترین نقاط قوت تراشه‌های کوالکام دانست. کوالکام از فناوری‌های گرافیکی Adreno استفاده می کند. که سبب شده است قدرت پردازشی قابل توجهی باشند. کوالکام زمانی توانست به این فناوری‌ها دست پیدا کند که بخش تراشه‌های گرافیکی شرکت AMD را خریداری کند.

 

3- پشتیبانی و انتشار بروزرسانی‌ها

 

چند سالی است که گوشی‌های هوشمندی که توسط تراشه‌های مدیاتک پشتیبانی می‌شوند در قیاس با گوشی‌های بهره‌مند از تراشه‌های کوالکام، از پشتیبانی ضعیف‌تری برخوردار هستند. به نظر می‌رسد این مشکل به دلیل سیاست‌های امنیتی مدیاتک ایجاد شده است که مانع از انتشار کدِ سورس‌های نوشته شده توسط آن می‌شود. برخلاف مدیاتک، کوالکام از این سیاست‌ها پیروی نمی‌کند و همیشه سعی دارد پشتیبانی حداکثری از محصولات خود را فراهم آورد.

 

تراشه‌های مدیاتک همچنین در حال حاضر به عدم دریافت بروزرسانی‌های نرم افزاری شهرت دارند.

 

4 –مصرف باطری

 

 در تراشه های مدیا تک (Media Tek) مصرف با طری خیلی بالاتر ازتراشه های اسنپدراگون (Snapdragon) است

 

5- کنترل دما

 

پردازنده های اسنپدراگون در مقایسه با مدیا تک مدیا تک (Media Tek) عموماً در کنترل دما موق تر هسستد و این یک مزیت بزرگ است .

 

6 – مقایسه  قیمتی

 

از نطر قیمت تراشه های مدیا تک (Media Tek) خیلی ارزان تر از اسنپدراگون (Snapdragon) هستتد .

 

 

جمع بندی کلی

 

اگر به دنبال سرعت بالاتر بروز رسانی های بیشتر و کاربرد حرفه ای تر نطیر گیم و کارهای گرافیکی هستید از تراشه های اسنپدراگون (Snapdragon) استفاده کنید و اگر به دنبال خرید مقرون به صرفه تر هستید از تراشه های مدیا تک (Media Tek) استفاده کنید .

 

مقایسه و خرید گوشی های شیائومی در نمایندگی شیائومی کلیک کنید

 

 

دیدگاه شما (0)